• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Trött på att kämpa...

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Legat sömnlös i två nätter. Betalat ca 15 000 kr till kfm två månader i rad... Ju fler lån som hamnar där desto fler andra betalningsplaner kan jag inte följa. Orkar mer inte just nu.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Grodan1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 397
Blev medlem
28 Oktober 2014
Meddelanden
1 268
Mottagna reaktioner
196
Poäng
397
Legat sömnlös i två nätter. Betalat ca 15 000 kr till kfm två månader i rad... Ju fler lån som hamnar där desto fler andra betalningsplaner kan jag inte följa. Orkar mer inte just nu.
Uffa, de va tufft! Men kämpa på!! Det finns ju bara en väg när man är på botten, och det är upp.. Och för varje 15000 minskar skulderna.. Du orkar och fixar detta.. Egentligen, när du redan är hos KF, kan du inte släppa alla andra avbetalningsplaner och sen när alla skulder är där, söka om skuldsanering?
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Har inga skulder hos kfm utan det är räkningar som trillar dit för att jag inte kan betala. Sen måste jag prioritera de och de andra avbetalningsplanerna faller. Kommer aldrig få skuldsanering. Största problemet är att jag har så många lån och alla avbetalningsplaner är så höga :( går ej att förhandla ner mer. Fick 57000 kr netto denna månad. Ändå räcker inte det :(
 

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Ja, det är hemskt. Särskilt större lån man kämpat länge med att kunna betala och som man försöker lägga ihop flera månaders inkomster för att kunna betala ner. Sen kommer alltid andra räkningar, andra utgifter, annat oväntat som hindrar det och man kan inte göra som man tänkt. Har man flera sådana lån är det ju flera års process och det är oerhört tungt att aldrig kunna betala bort saker som man tänkt sig eller hoppats på. Till slut håller det såklart inte som du också skriver och ännu ett par krediter får gå till Kronofogden...

Man förstår varför en hel del människor aldrig blir skuldfria. Har man låga eller ojämna inkomster, familj och andra utgifter så finns det inget utrymme att komma tillbaka från en sådan här sak. Det är omöjligt och många lär tyvärr vara fast hos Kronofogden för alltid, hur hemskt det än låter.
 

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Och ja, man blir trött på att kämpa, utan att egentligen få någon utdelning av det utom enstaka månader då man kan betala bort någon kredit helt och hållet. Så länge man bara betalar månadsbelopp så betalar man ju nästan bara ränta och avgifter. Klart man tröttnar och i dåliga stunder bara kan tänka sig ge upp och aldrig ta tag i det här mer.
 

tröttmössa

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
13 Juni 2014
Meddelanden
782
Mottagna reaktioner
281
Poäng
457
Åhhh förstår dig så väl och jag håller mina tummer för dig!
KRAM
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Jag försöker tänka ut en bra kortsiktig plan men hjärnan orkar inte liksom tänka längre. Vill ta samlingslån men har uselt underskott. Har förhandlat ner avbetalningsplaner i omgångar. Vad kan jag göra mer?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp